Selamat Datang Ke Laman UTHMbloggers "Suara Mahasiswa dan Mahasiswi UTHM"
Photobucket

PERHATIAN

KEPADA MAHASISWA DAN MAHASISWI UTHM YANG INGIN MELETAKKAN BLOG KELAB DI UTHMBLOGGERS INI, BOLEHLAH MEHANTAR URL BLOG TERSEBUT DI CHATBOX.


Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket debat uthm Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Pelajar UTHM menang dalam Pertandingan I-VEC

Pelajar Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) telah berjaya meraih tempat kedua dalam pertandingan Inter-Varsity Engineering Challenge yang telah diadakan di Universiti Islam Antarabangsa (UIA) pada 27 Februari sehingga 1 Mac 2009 yang lalu. Sementara itu, Universiti Multimedia telah dinobatkan sebagai johan pertandingan dan Universiti Tenaga Nasional pula diumumkan sebagai pemenang tempat ketiga. Sebanyak 21 pasukan daripada lebih 10 universiti awam dan swasta seluruh Malaysia telah menyertai pertandingan tersebut. Antara universiti lain yang menyertai pertandingan ini ialah Universiti Teknologi Petronas, Universiti Islam Antarabangsa, Universiti Teknologi Mara dan Universiti Teknologi Malaysia.

Sempena pertandingan tersebut, UTHM telah menghantar 2 pasukan gabungan pelajar-pelajar dari Fakulti Kejuruteraan Mekanikal & Pembuatan dan Fakulti Kejuruteraan Elektrik & Elektronik. Kesemua peserta diadili dalam 3 peringkat yang mana setiap peringkat melibatkan ujian-ujian yang berbeza iaitu peringkat pertama, melibatkan penggunaan tenaga dan minda yang maksimum, peringkat kedua memerlukan daya cipta dan kerjasama yang tinggi antara ahli pasukan serta kebolehan dalam membuat pembentangan secara spontan dan peringkat ketiga memerlukan setiap pasukan menjawab kuiz dengan pantas dan tepat.

Program ini bukan sahaja memberi peluang kepada pelajar-pelajar kejuruteraan untuk bertanding, malahan menjadi platform kepada mereka menunjukkan kebolehan dalam pelbagai cabang dalam bidang kejuruteraan.

Pihak Universiti mengucapkan syabas kepada para peserta yang menyertai pertandingan tersebut dan setinggi-tinggi tahniah kepada peserta Kumpulan A yang berjaya menambah lakaran kejayaan Universiti untuk tahun 2009 ini.

Berikut adalah senarai nama pelajar yang menyertai pertandingan tersebut:

KUMPULAN A


1.ATIKAH BASYIRAH BT ABDUL MUTA'ALI

2.BADRUZZAMAN B ABD WAHAB

3.MOHD SAPAWI B HASSAN

4.ROSLINA BT MAT ARIFF

KUMPULAN B


1.MOHD LUQMAN HAKIM B MOHD SOKRI

2.MUHAMMAD FADZLI B NUH

3.MUHAMMAD IRWAN B NORDIN

4.NURUL FAZREEANA BT ALIAS

Sumber : Website UTHM

0 comments:

Since 21 Januari 2009

JOM KLIK
JOM KLIK