Selamat Datang Ke Laman UTHMbloggers "Suara Mahasiswa dan Mahasiswi UTHM"
Photobucket

PERHATIAN

KEPADA MAHASISWA DAN MAHASISWI UTHM YANG INGIN MELETAKKAN BLOG KELAB DI UTHMBLOGGERS INI, BOLEHLAH MEHANTAR URL BLOG TERSEBUT DI CHATBOX.


Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket debat uthm Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Hari Pengundian MPP 10/11 Lancar

BATU PAHAT 4Feb. - Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) telah mengadakan proses pengundian bagi pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) sesi 2009/2010 pada 4 Februari 2010 di empat lokasi yang telah dipilih iaitu di Dewan Tunku Ibrahim Ismail, UTHM, Kampus Bandar, Kolej Kediaman Melewar dan Kolej Kediaman Perwira. Seramai 22 orang calon telah menawarkan diri untuk bertanding merebut 9 kerusi umum dan 15 orang calon bertanding merebut 9 kerusi fakulti yang dipertandingkan manakala 8 kerusi fakulti telah dimenangi tanpa bertanding.

Pilihan raya yang diadakan pada 4 Februari 2010 bermula seawal jam 8.40 pagi dan berakhir pada jam 4.40 petang itu dilakukan secara 'e-voting' sekaligus menjadikan proses pengundian dapat dilaksanakan dengan lancar dan keputusan dapat diperolehi dengan cepat. Setelah setengah jam proses pengundian ditutup, Prof. Ir. Dr. Amir Hashim bin Mohd Kassim selaku Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar & Alumni) UTHM telah mengumumkan keputusan pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar sesi 2009/2010. Peratusan pelajar yang keluar mengundi pada pemilihan kali ini adalah 88.72 peratus. Majlis pengumuman turut dihadiri oleh Prof. Dato' Dr. Mohd. Noh Dalimin, Naib Canselor UTHM.

Sumber:Website UTHM

0 comments:

Since 21 Januari 2009

JOM KLIK
JOM KLIK