Selamat Datang Ke Laman UTHMbloggers "Suara Mahasiswa dan Mahasiswi UTHM"
Photobucket

PERHATIAN

KEPADA MAHASISWA DAN MAHASISWI UTHM YANG INGIN MELETAKKAN BLOG KELAB DI UTHMBLOGGERS INI, BOLEHLAH MEHANTAR URL BLOG TERSEBUT DI CHATBOX.


Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket debat uthm Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

ANCAMAN (1)



Sejarah Universiti Tun Hussein Onn Malaysia bermula pada 16 September 1993 dengan penubuhan Pusat Latihan Staf Politeknik (PLSP), yang bertujuan melahirkan dan melatih tenaga pengajar yang berpengetahuan dan berkemahiran dalam pelbagai bidang kejuruteraan untuk sistem politeknik di negara ini. Penubuhan ini mencatatkan satu lembaran baru dalam perkembangan pendidikan negara.



Namun begitu, adakah para mahasiswa dan mahasiswi sedar bahawa diri kita terancam dengan kehadiran kilang-kilang yang dibina disekeliling UTHM ini.Kilang perabot merupakan kilang yang paling hampir dengan universiti ini. Tidak menjadi masalah jika pengurusan sisa pemprosesan kilang itu dapat diuruskan dengan baik, tetapi perkara ini amat sukar dilakukan terutama pelepasan asap dari pemprosesan kayu-kayu yang mengandungi habuk.Adakah misi syarikat ini dilaksanakan atau sekadar memenuhi syarat untuk menubuhkan sebuah syarikat?



Apa yang menjadi tanda tanya mengapa perkara ini terus berlaku dan tidak menampakkan sebarang pencegahan malah kilang ini telah melakukan banyak penambahan pada kilangnya yang menampakkan operasi kilang ini semakin maju dan bertambah.Mengapa mahasiswa dan mahasiswi khasnya yang menetap di KKTDI, KKTF dan KKTSN perlu terus menghirup udara tercemar ini?.Apakah tindakan yang dilakukan pihak pengurusan universiti?

(Pendedahan SIRI 1)

1 comments:

February 23, 2009 at 7:24 PM Anonymous

dulu sblm penubuhan(penukaran) daripada kuittho -> UTHM, pernah dibuat kajian tentang pemindahan kampus ke tempat lain. sbb antara faktornya ialah asap dari kilang jahat ni.

kilang ni pon pandai. slalu lepaskan asap tebal dia malam2....

Since 21 Januari 2009

JOM KLIK
JOM KLIK