Selamat Datang Ke Laman UTHMbloggers "Suara Mahasiswa dan Mahasiswi UTHM"
Photobucket

PERHATIAN

KEPADA MAHASISWA DAN MAHASISWI UTHM YANG INGIN MELETAKKAN BLOG KELAB DI UTHMBLOGGERS INI, BOLEHLAH MEHANTAR URL BLOG TERSEBUT DI CHATBOX.


Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket debat uthm Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

PELAJAR UTHM RAIH TEMPAT KE-3 DALAM PERTANDINGAN KUDA KEPANG

Pelajar Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) telah berjaya mendapat tempat ke-3 dalam Pertandingan Kuda Kepang MAKUM 2009 yang telah berlangsung pada 19 hingga 23 Mac 2009 yang lalu di Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang. Sementara itu, Universiti Kebangsaan Malaysia telah berjaya merangkul johan dalam pertandingan tersebut manakala Universiti Perguruan Sultan Idris dinobatkan sebagai pemenang tempat kedua. Sebanyak dua belas Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) telah menyertai pertandingan tersebut antaranya Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Universiti Sains Malaysia (USM), Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) dan Universiti Darul Iman Malaysia (UDM).

Objektif utama pertandingan ini diadakan adalah bagi menggalakkan mahasiswa mahasiswi IPTA di seluruh negara menyelami perihal kesenian Kuda Kepang yang sinonim dengan negeri Johor dengan lebih mendalam. Pertandingan yang buat julung kalinya diperkenalkan oleh MAKUM ini telah mendapat sambutan yang menggalakan dari pelajar-pelajar universiti awam negara. Ini jelas menunjukkan bahawa seni tari kuda yang berasal dari tanah jawa, tidak hanya popular di negeri Johor semata-mata malah keunikannya melebar ke seluruh pelusuk tanah air.

Pihak Universiti merakamkan penghargaan dan tahniah kepada pelajar-pelajar yang terlibat, jurulatih serta staf yang telah bersama-sama berusaha bagi memastikan kejayaan tersebut. Tahniah sekali lagi diucapkan.

Berikut adalah senarai nama pelajar yang menyertai pertandingan tersebut:

1.Mohd Ridhwan Bin Abu Bakar FKMP

2.Mohamad Hairunnizam Bin Murad FPTeK

3.Muhd Amin Bin Abdullah FKMP

4.Mohd Fahmi Bin Othman FKMP

5.Azri Bin Jaharudin FKMP

6.Muhammad Naqiuddin Bin Alias FKMP

7.Arief Huzaimi Bin Md Yusof FKMP

8.Ahmadi Bin Ahmad FKMP

9.Ahmad Zulazmeer Bin Rozali FKAAS

Sumber : Website UTHM

1 comments:

April 17, 2009 at 9:01 AM sisigelapaku

tahniah.. ni tandanya budk uthm ni bagus2..hoho.. nak bagi cadangan kat admin la.. tapi takut tak diterima..so zipp mulut..lalla

Since 21 Januari 2009

JOM KLIK
JOM KLIK