Selamat Datang Ke Laman UTHMbloggers "Suara Mahasiswa dan Mahasiswi UTHM"
Photobucket

PERHATIAN

KEPADA MAHASISWA DAN MAHASISWI UTHM YANG INGIN MELETAKKAN BLOG KELAB DI UTHMBLOGGERS INI, BOLEHLAH MEHANTAR URL BLOG TERSEBUT DI CHATBOX.


Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket debat uthm Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Tahniah PALAPES UTHM

PALAPES UTHM Terima Pingat

JOHOR BAHRU: Pasukan Latihan Pegawai Simpanan (PALAPES), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) telah memenangi beberapa pingat yang membanggakan dalam beberapa pertandingan yang diadakan sempena Istiadat Pentauliahan Diraja Pegawai Kadet PALAPES IPTA kali ke-28 di Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Skudai, Johor. Sebanyak 12 IPTA seluruh negara telah mengambil bahagian dalam pertandingan tersebut iaitu Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Universiti Malaya (UM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Sains Malaysia (USM), Universiti Utara Malaysia (UUM), Universiti Tekologi Mara (UiTM), Universiti Malaysia Sabah (UMS), Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Universiti Pendidikan Sultan Sultan Idris (UPSI), Universiti Malaysia Pahang (UniMAP) dan UTHM.

Dalam Pertandingan Futsal, UTHM bertemu dengan UUM dalam perlawanan akhir sebelum diumumkan sebagai Johan dan berjaya membawa pulang Piala Pusingan.

Dalam pertandingan menembak pistol (novelty) pula, PALAPES UTHM telah berjaya membawa pulang Piala Johan Keseluruhan melalui tiga kategori yang dipertandingkan. Berikut adalah keputusan pertandingan tersebut.

•1. Pertandingan Menembak Berkumpulan - Johan

•2. Pertandingan Menembak Jatuh Piring - Naib Johan

•3. Pertandingan Menembak Individu

•• Mej. Mazlan bin Hj Mohd Zain - Naib Johan

•• Lt. Shahrome bin Shahadan - Tempat ke-4

Empat penembak yang mengharumkan nama universiti itu adalah Lt. Kol. (K) Prof. Dr. Hashim bin Saim (Timbalan Komandan), Mej. Mazlan bin Hj. Mohd Zain (Ketua Jurulatih), Lt. Shahrome bin Shahadan (Ketua Platun) dan Lt. Engr. Muhammad Suhaimi bin Sulong (Ketua Peringkat) dari PALAPES UTHM.

Dalam pertandingan Merentas Desa, dua Pegawai Muda dari PALAPES UTHM telah memenangi pertandingan ini dan keputusan adalah seperti berikut.

Kategori Lelaki dan Wanita Terbuka

•1. Lt. M. Mohd Azuna bin Mohamed Sabri - Tempat ke-13

•2. Lt. M. Nur Afiza binti Md. Sopi - Tempat ke-14

Dalam pertandingan Kawad Kaki pula, PALAPES UTHM telah mendapat tempat ke-4 daripada 12 IPTA seluruh Malaysia. Johan bagi pertandingan ini adalah UTM diikuti dengan UKM dan USM.

Timbalan Komandan PALAPES UTHM, Lt. Kol. (K) Prof. Dr. Hashim Saim berkata, sejak penubuhan pada tahun 2004, prestasi PALAPES UTHM semakin meningkat dan telah mengharumkan nama universiti serta membuktikan kemampuan kita untuk bersaing di peringkat kebangsaan. Tambahan lagi, hasrat beliau agar PALAPES UTHM akan lebih menyerlah pada tahun-tahun akan datang.

Seramai 64 pegawai kadet Peringkat Senior dari PALAPES UTHM telah ditauliahkan sebagai Leftenan Muda oleh DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agung daripada jumlah keseluruhan seramai 1174 dari seluruh IPTA Malaysia. Istiadat Pentaulihan Diraja ini telah berlangsung pada 20 Jun 2009 bersamaan 26 Jamadilakhir 1430H bertempat di Dewan Sultan Iskandar, UTM.

0 comments:

Since 21 Januari 2009

JOM KLIK
JOM KLIK