Selamat Datang Ke Laman UTHMbloggers "Suara Mahasiswa dan Mahasiswi UTHM"
Photobucket

PERHATIAN

KEPADA MAHASISWA DAN MAHASISWI UTHM YANG INGIN MELETAKKAN BLOG KELAB DI UTHMBLOGGERS INI, BOLEHLAH MEHANTAR URL BLOG TERSEBUT DI CHATBOX.


Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket debat uthm Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Anugerah Kecermelangan ISM 2009

Tahniah diucapkan kepada pensyarah Fakulti Pengurusan Teknologi (FPT) dan pelajarnya yang telah mengharumkan nama Universiti dengan memenangi dua anugerah kecemerlangan daripada badan profesional Institution of Surveyors, Malaysia (ISM).

Pada 20 Jun lalu bertempat di Nirwana Ballroom, Crowne Plaza Mutiara Hotel, Kuala Lumpur telah berlangsung Mesyuarat Agung Tahunan ISM kali yang ke-48 yang diadakan sempena International Surveyors' Congress ke-11 pada 18 hingga 19 Jun 2009. Sempena Mesyuarat Agung Tahunan tersebut, staf FPT Sr. Dr. David Martin @ Daud Juanil yang merupakan Timbalan Dekan (Akademik dan Antarabangsa) telah dianugerahkan ISM Excellence Award 2009 - Best Article in Surveying iaitu anugerah untuk penulisan artikel terbaik dalam bidang pengukuran yang diterbitkan sepanjang tahun 2008 dalam jurnal penerbitan profesional ISM, The Malaysian Surveyor.

Artikel yang memenangi anugerah tersebut bertajuk "The Existence of Automated Valuation Models (AVMs) Among Valuation Firms in Malaysia" yang ditulis bersama bekas pensyarah UTHM, En. Muhammad Najib bin Mohd. Razali dan bekas pelajar UTHM, Cik Mugunthany Arumugam daripada Program Pengurusan Harta Tanah.

Selain itu, anugerah ISM Excellence Award 2009 - Best Student Award bagi kategori Property Consultancy and Valuation Surveying (PCVS) telah dianugerahkan kepada Saudari Noor Ashikin binti Mohamad, pelajar program Sarjana Muda Pengurusan Harta Tanah. Anugerah ini merupakan pengiktirafan oleh ISM yang diberikan kepada pelajar-pelajar yang cemerlang yang telah menamatkan pengajian mereka dalam bidang pengukuran di Institusi-institusi Pengajian Tinggi Malaysia.

Sumber: Website UTHM

0 comments:

Since 21 Januari 2009

JOM KLIK
JOM KLIK