Selamat Datang Ke Laman UTHMbloggers "Suara Mahasiswa dan Mahasiswi UTHM"
Photobucket

PERHATIAN

KEPADA MAHASISWA DAN MAHASISWI UTHM YANG INGIN MELETAKKAN BLOG KELAB DI UTHMBLOGGERS INI, BOLEHLAH MEHANTAR URL BLOG TERSEBUT DI CHATBOX.


Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket debat uthm Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

30 sertai kembara Johor FM

JOHOR BAHRU 5 Ogos - Program Kembara Berbasikal Johor FM Permata Selatan yang memasuki hari kedua hari ini berada di daerah Muar. Kembara edisi kedua yang bermula semalam diketuai oleh tiga juruhebah Radio Johor FM iaitu Suzilawaty Mohd. Sumib, Mohd. Hisham Abd. Samad dan Junaidah Alahan.

Turut menyertai kembara selama lima hari itu ialah 30 peserta termasuk 20 penuntut Universiti Tun Hussien Onn Malaysia (UTHM), seorang artis tempatan, Zack Kool dan enam peserta lain.

Semalam, krew kembara itu berjaya membuat kayuhan sejauh 25 kilometer bermula di UTHM sehingga ke Kampung Muhibah, Batu Pahat.

Sepanjang berada di Muar, rombongan kembara itu berhenti di beberapa lokasi termasuk di Kampung Raja Bugis, Dataran Muar dan Batu 27 Lenga.

Di Kampung Raja Bugis, rombongan disambut dengan pelbagai persembahan kebudayaan kuda kepang dan barongan.

Ketika di Dataran Tanjung Emas, orang ramai berpeluang menerima beberapa barangan cenderamata menerusi kuiz yang diadakan dan para peserta Kembara turut menyertai sukan ekstrem bersama orang ramai.

Kembara yang turut mendapat kerjasama pelbagai pihak seperti Majlis Sukan Negeri, Polis Trafik, Pejabat Daerah, Jabatan Penerangan serta Kementerian Belia dan Sukan itu turut diserikan dengan acara konsert.

Konsert yang dijayakan oleh kumpulan Kristal, Elyana, Zahid dan Farah merupakan acara kemuncak program yang akan diadakan di UTHM.

Kembara Johor FM edisi pertama yang diadakan pada 25 hingga 28 Jun tahun lalu menyaksikan tiga juruhebah stesen radio tersebut menjelajah daerah Pontian, Benut, Kluang dan Skudai dengan berbasikal sempena Hari Terbuka RTM.

Sumber: Utusan Online

0 comments:

Since 21 Januari 2009

JOM KLIK
JOM KLIK