Selamat Datang Ke Laman UTHMbloggers "Suara Mahasiswa dan Mahasiswi UTHM"
Photobucket

PERHATIAN

KEPADA MAHASISWA DAN MAHASISWI UTHM YANG INGIN MELETAKKAN BLOG KELAB DI UTHMBLOGGERS INI, BOLEHLAH MEHANTAR URL BLOG TERSEBUT DI CHATBOX.


Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket debat uthm Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

1 Syawal bersama pelajar antarabangsa

Sempena kedatangan bulan Syawal yang penuh keberkatan, pihak Universiti dengan kerjasama Pejabat Antarabangsa dan Pejabat Hal Ehwal Pelajar telah menganjurkan Jamuan Hari Raya dan Sambutan Syawal bagi para pelajar antarabangsa, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM). Majlis tersebut telah diadakan pada pagi 20 September 2009 yang lalu bersamaan dengan 1 Syawal 1430H.

Majlis yang diadakan di Masjid Jamek UTHM telah dimulai dengan Solat Sunat Hari Raya diikuti dengan khutbah hari raya dan disusuli dengan majlis jamuan yang diadakan di perkarangan Masjid Jamek UTHM.

Kira-kira 200 orang pelajar antarabangsa hadir pada majlis tersebut. Para pelajar telah dijamu dengan hidangan seperti ketupat dan rendang, sphagetti dan nasi bariani. Majlis telah dihadiri oleh Pengarah Pejabat Antarabangsa, Dr. Mustaffa bin Ibrahim serta Timbalan Pendaftar (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni), En. Abdul Malek bin Ibrahim serta beberapa orang staf akademik dan bukan akademik.

Manakala pada sebelah petang pula para pelajar antarabangsa serta pelajar dari Sabah dan Sarawak yang tidak pulang berhari raya di kampung halaman mereka turut diundang ke Majlis Jamuan Hari Raya di kediaman Naib Canselor UTHM Prof. Dato' Dr. Mohd Noh Dalimin.

Dengan adanya majlis seperti ini sedikit sebanyak dapat mengurangkan rasa kerinduan para pelajar dan staf terhadap kampung halaman mereka dan sekaligus dapat mengeratkan tali silaturrahim sesama staf dan pelajar.

Sumber:Website UTHM

0 comments:

Since 21 Januari 2009

JOM KLIK
JOM KLIK