Selamat Datang Ke Laman UTHMbloggers "Suara Mahasiswa dan Mahasiswi UTHM"
Photobucket

PERHATIAN

KEPADA MAHASISWA DAN MAHASISWI UTHM YANG INGIN MELETAKKAN BLOG KELAB DI UTHMBLOGGERS INI, BOLEHLAH MEHANTAR URL BLOG TERSEBUT DI CHATBOX.


Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket debat uthm Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Unit Khas Pantau Pencapaian PSPTN

BATU PAHAT: Kementerian Pengajian Tinggi akan melancarkan unit khas yang bertanggungjawab mengesan kelancaran pelaksanaan dan pencapaian serta pengisian Pelan Strategik Pendidikan Tinggi Negara (PSPTN) di institusi pengajian tinggi awam (IPTA) seluruh negara.

Unit khas itu yang dikenali sebagai Pejabat Pengurusan Projek Elektronik (E-PMO) akan dilancarkan secara rasmi pada perhimpunan bulanan kementerian terbabit, minggu depan.

Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata apabila beroperasi sepenuhnya, unit berkenaan akan memantau dengan terperinci pelaksanaan PSPTN oleh 20 institusi pengajian tinggi awam (IPTA) seluruh negara.

Beliau berkata, antara matlamat yang digariskan dalam PSPTN ialah transformasi sistem pengajian tinggi yang akan dilaksanakan oleh semua IPTA.

"E-PMO diwujudkan mengesan perjalanan, pencapaian serta pengisian perlu dilaksanakan oleh semua IPTA dalam menjayakan PSPTN yang ditetapkan kerajaan.

"Sistem pemantauan menerusi kaedah elektronik itu juga akan mengukur sejauh mana kemampuan IPTA mencapai strategi yang dirancang dalam usaha kita mengubah sistem pendidikan negara," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melakukan lawatan kerja dan melancarkan Program Jalinan Kerjasama Universiti dan Masyarakat di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), di sini, semalam.

Sumber : Berita Harian Online/Nasional (3 Mac 2009)

0 comments:

Since 21 Januari 2009

JOM KLIK
JOM KLIK